Zakon o začasnih ukrepih v zvezi s sodnimi, upravnimi in drugimi javnopravnimi
zadevami za obvladovanje širjenja nalezljive bolezni SARS-CoV-2 (COVID-19)
določa začasne ukrepe na področju poslovanja v upravnih zadevah in drugih
javnopravnih zadevah, ki so usmerjeni v zmanjševanje možnosti širjenja virusne
okužbe zaradi izvajanja procesnih dejanj na strani strank in na strani organov, brez
vpliva na pravni položaj strank.
Ukrepi, ki se nanašajo na tek rokov, ukrepe v zvezi s poslovanjem in vročanje
1. Tek rokov
Od uveljavitve zakona do objave sklepa Vlade RS v Uradnem listu RS o prenehanju
razlogov, roki ne tečejo, kar pomeni, da vsi, ki so bili pozvani k odpravi
kakršnihkoli pomanjkljivosti ali prilaganju dokazov, niso dolžni obveznosti izpolniti
v roku, ki je zapisan v dokumentu in to ne bo vplivalo na njihov pravni
položaj. Zaradi prekinitve teka roka bodo obveznosti lahko izpolnili po prenehanju
ukrepov.
Prekinitev tega roka ne pomeni, da stranke ne smejo ali morejo izpolniti morebitnih
obveznosti v času prekinitve, kolikor to lahko storijo, za to ni ovir, če na primer
organu po elektronski poti in po pošti lahko pošljejo podatke ali listine, ki jih
potrebuje za izvedbo postopka. Prekinitev tega roka tudi ne pomeni, da organi ne
bodo poslovali oziroma opravljali svojih zakonitih pristojnosti. Seveda je pri tem
treba upoštevati omejitve tudi na strani organov, ki v tem času poslujejo drugače
kot sicer.
Poleg prekinitve rokov, ki varujejo pravni položaj strank, zakon prekinja tudi
instrukcijske roke za organ (npr. po veljavnem zakonu mora organ v petih delovnih
dneh opraviti formalni preizkus zadeve, v roku dveh mesecev mora izdati in vročiti
odločbo, v 15 dneh mora prva stopnja poslati pritožbo, v 30 dneh po odpravi
odločbe je treba ponovno odločati ipd..). Prekinitev tega roka pomeni, da v času
prekinitve rok ne teče, po prenehanju ukrepa, pa bo organ odločbo izdal v času, ki
mu je preostal oziroma takoj, ko bo mogoče, ker bodo izpolnjeni pogoji za zakonito
odločitev.
Tek rokov se ne prekine v posamičnih upravnih zadevah, če obstaja nevarnost za
življenje in zdravje ljudi, za javni red in mir, za javno varnost, za premoženje večje
vrednosti, če je od odločitve v zadevi odvisno preživljanje stranke, če je od
odločitve odvisno uveljavljanje drugih pravic, ali če je to potrebno zaradi nujnega
in učinkovitega izvajanja oblasti (nujne zadeve). Okoliščine (kaj je nujno) bodo
ugotavljali organi v vsakem primeru posamično.
2. Ukrepi v zvezi s poslovanjem
Strankam se v upravnih zadevah ne omogoča vlaganje pisnih in ustnih vlog ter
dajanje ustnih izjav pri organu, razen vlog za uveljavitev pravic, ki se obravnavajo
v skrajšanem ugotovitvenem postopku. Pisne vloge se lahko vlagajo po elektronski
poti brez varnega elektronskega podpisa, če je identiteto vložnika mogoče ugotoviti
na drug zanesljiv način.
V praksi to pomeni, da lahko stranke vlagajo vloge pisno po pošti na naslov
Občina Mirna Peč, Trg 2, 8216 Mirna Peč in po elektronski pošti na
naslov: obcina.mirnapec@siol.net .
3. Vročanje
V času posebnih ukrepov se osebno vročanje ne bo izvajalo.
Osebno vročanje pomeni, da poštar na naslovu poišče naslovnika in mu ob podpisu
vročilnice vroči pošiljko. Če naslovnika ne najde, mu pusti sporočilo, da jo
prevzame v 15 dneh na pošti. Če ne pride na pošto, se pošiljka vrže v hišni
predalnik, če ga nima se vrne organu. Vročitev pa v vsakem primeru velja za
opravljeno 15 dan od dneva, ko je puščeno sporočilo.
Z zakonom je prepovedano tudi vročanje v prostorih organa, vročanje z javnim
naznanilom pa je omejeno na svetovni splet.
V kolikor imate kakršnekoli vprašanja glede uveljavljanja pravic, ki so vezana na
postopke, ki jih vodi Občina Mirna Peč, smo vam na voljo preko epošte: obcina.mirnapec@siol.net ali tel. 07/393 61 00.
Več na povezavi:
https://www.gov.si/novice/2020-03-20-drzavni-zbor-sprejel-zakon-ki-naslavljaproblematiko-odzivanja-pravosodja-in-organov-upravnega-poslovanja-na-sirjenjekoronavirusa/